Sunday, March 15, 2009

Manfaatkan waktu...

Alhamdulillah cuti sekolah seminggu ni memberi aku peluang masa yang lebih untuk mengikuti kelas tafaqquh fiddin oleh insan yang amat dihormati Syeikh Nuruddin Marbu Albanjari.Pengajian akhir yang telah aku ikuti iaitu pada bulan ramadhan 2008 sbln sblm aku pulang ke Malaysia.Di hari terakhir pengajian bersama syeikh aku rasa sedih,bimbang jika itu hari terakhir aku mengikuti kelas pengajiannya dan tidak dapat bertemu syeikh kembali.Yelah bulan syawal nnti aku dah nak pulang ke tanah air.Syeikh pula sering ke Mesir dibulan ramadhan utk memberi ceramah-ceramah mantapnya.Tapi dunia sekarang dah moden,segalanya dihujung jari.hehe.Dengan kecanggihan yang ada sekarang,melalui internet aku masih boleh mengikuti kelas pengajian di Mesir walaupun masa dan suasana berbeza.alhamdulillah.Cuma memerlukan pengorbanan sedikit utk aku bersengkak mata semata-mata menuntut ilmu Allah Yang Maha Luas.Cuti sekolah ni dapatlah aku ikut kelas walaupun sehingga lewat malam.Yerlah cikgu2 pon nk bercuti mcm anak murid jugk.Msa yg ada ni aku kene manfaatkan dengan sebaiknya.Klu anak2 murid aku bersengkak mata membaca buku bg mnduduki ujian intervensi lepas buka sekolah ni jadi aku pun kne bersengkak mata nak topup ilmu2 yang kurang ni.Ermm..rasa bersyukur dengan kurniaan Ilahi kerana diberi kesempatan waktu dan kesihatan yang baik utk aku nikmati masa cuti ni dengan sebaiknya.Sambil2 tu blh jugk aku berhubung kembali teman2 yang xsempat aku nak layan mklumlah keje cikgu ni sepenuh masa.Moga Allah berkati dan beri kekuatan pd aku utk truskn perjuangan menuntut ilmu di kala insan2 di Malaysia ni sedang nyenyak dibuai mimpi.huhu..

No comments:

Post a Comment